Hvem skal jeg være lojal mot - og hvorfor?

Hvem skal jeg være lojal mot - og hvorfor?

Kronikk / Publisert: 23. februar 2017.   Endret: 22. februar 2018

Mange erfaringskonsulenter opplever lojalitetsdilemmaet som særlig vanskelig: Skal jeg følge arbeidsgiver eller stå opp for brukerne av tjenesten? Dette er en problemstilling som ledere bør ta tak i, mener jeg.

Morten Brodahl, erfaringskonsulent

Å TREKKER LOJALITETSKORTET: Ledere som trekker "lojalitetskortet" avbryter viktige diskusjoner. For mange, ikke bare erfaringskonsulenter, kan den indre eller ytre konflikten man havner i, bli vond. Men, slike situasjoner kan forebygges, mener Brodahl.

Å TREKKER LOJALITETSKOR...
STÅ ELLER FALLE I KULDEN: Av frykt for å ytre seg, vil mange ende opp med å bli sykemeldt, eller slutte, skriver Brodahl. Han viser til studier som også sier noe om dette.
Skrivekurs NAPHA/SPOR

Denne kronikken er den første i en serie artikler fra skrivekurset NAPHA holder i 2017 i samarbeid med Sykepleierforbundets faggruppe for psykisk helse og rus.

Mer om

erfaringskonsulent organisering.av.tjenester kronikker

Les også

Ingen treff...
Aktuelt
Siste fra Kunnskapsbasen