Endret: 29. januar 2013
Bruker spør bruker ny nettside
REDAKTØRER: Dagfinn Bjørgen (t.v.) og Heidi Westerlund.

"Bruker spør bruker" med ny nettside

"Bruker spør bruker" med ny nettside

Med ny nettside vil "Bruker spør bruker" gi både brukerrepresentanter, fagpersoner og andre lesere bedre oversikt.

-De nye sidene er mer oversiktlige og lette å finne frem i. Vi er stolte over å kunne presentere de nye sidene, sier Heidi Westerlund.

Sammen med Dagfinn Bjørgen er hun ansvarlig redaktør for den nye nettsiden, som heter brukererfaring.no.

Hyppig brukt

Siden starten rundt årtusenskiftet har "Bruker spør bruker" blitt brukt hyppig som en metode for forbedring av tjenestene på psykisk helsefeltet. Personer som har egenerfaring med psykisk sykdom engasjeres til å gjennomføre evalueringer, der de intervjuer en tjenestes brukere om deres erfaringer og opplevelser av kvalitet.

Nylig ble en artikkel om hva brukerne ønsker av tjenesteapparatet trykket i Tidsskrift for norsk psykologforening, basert på 417 "Bruker spør bruker"-intervjuer.

Mer tilgjengelig

Med sin nye nettside ønsker "Bruker spør bruker" å gjøre all kunnskapen som er samlet inn lettere tilgjengelig.

-Den nye nettsiden gjør alle rapporter og publikasjoner om "Bruker spør bruker" mer tilgjengelige for brukerrepresentanter, fagpersoner og andre har interesse for brukererfaringer fra psykisk helsefeltet, sier Westerlund. 

REDAKTØRER: Dagfinn Bjørgen (t.v.) og Heidi Westerlund.

Kommenter:

Mer om

nyheter

Les også

Ingen treff...
Aktuelt
Siste fra Kunnskapsbasen