Hvordan møte pasienter med respekt? Del 3

Hvordan møte pasienter med respekt? Del 3

Publisert: 14. juli 2014

Respekt for brukeren handler også om respekt for de organiserte brukerne og for kunnskapen til samhandlingspartnerne. Respekt for brukeren utvises like mye på fenomennivå, tjenestenivå, systemnivå og samfunnsnivå som på individnivå. [i]

PIC_3742 (2)
Artikkelforfatteren, en tidligere psykiatrisk pasient, tar en selfie på badet på Hotel Hilton Casino i Innsbruck. La oss håpe at han også husker å sørge for god håndhygiene før måltidene, selv om det ikke står noe om det i hotellets husordensregler.(Foto: Odd Volden)
Artikkelforfatteren, en tidli...
Odd Volden
  • Erfaringskonsulent og rådgiver i NAPHA siden 2011
  • Erfaringskonsulent og rådgiver i Avdeling for barn og unges psykiske helse (ABUP) ved Sørlandet sykehus HF siden 2011
  • Har siden 1999 undervist om brukerperspektivet ved flere av våre universiteter og høgskoler
  • Landsstyremedlem i Mental Helse 2001-2006

Mer om

behandling.i.psykisk.helsearbeid brukerkunnskap faglig.kvalitet brukererfaringer

Les også

Ingen treff...
Aktuelt
Siste fra Kunnskapsbasen